Online.
Met slechts een klik op de knop krijg je als klant gemakkelijk toegang tot deskundig advies en waardevolle informatie van een digitale expert, allemaal vanuit het comfort van je eigen woonkamer. Zo hoef je niet lang te zoeken naar menselijk koopadvies.
Hoe?
Uitkomt? Klant positief & conversie omhoog
Offline.
Met onze Digital Faces is er altijd een persoonlijk aanspreekpunt beschikbaar op de winkelvloer, via een digitale streamingdienst. Het gezicht is menselijk en biedt niet alleen advies, maar ook aanwezigheid in meerdere winkels tegelijk.
Hoe?
Uitkomt? Klant positief & conversie omhoog
Situation.
The Watches of Switserland, een online horlogewinkel, heeft als doel om meer interactie en binding te creeren met online shoppers. Omdat horloges een ‘vak’ zijn, voelen mensen zich niet altijd op hun gemak om grote bedragen online uit te geven zonder goed advies.
Solution.
Face The Public heeft een oplossing bedacht om de offline retail ervaring naar de online webshop te brengen. Via een digitale streaming oplossing met watch-trained salesprofielen, biedt Face The Public persoonlijk en deskundig advies aan online shoppers.
Result.
Door 24/7 open te zijn, is de winkel altijd beschikbaar voor klanten. Het resultaat van deze nieuwe aanpak is dat de gemiddelde orderwaarde met 10% is gestegen en de conversie met 10% is toegenomen, waardoor The Watches of Switersland meer succesvol is in het aantrekken van online klanten en het creëren van langdurige relaties.
“This is the future of upmarket e-commerce” – The Watches of Switserland
Situation.
Het high-end skincare- en cosmeticabedrijf Clarins heeft als doel om vanuit een online boutique te groeien in online klanttevredenheid en digitale sales resultaten.
Solution.
Face The Public biedt online shoppers de mogelijkheid om beauty experts te spreken en afspraken in te plannen via digitale streaming. Dankzij deze innovatieve aanpak heeft Clarins I niet alleen haar klanttevredenheid weten te verhogen, maar ook haar sales resultaten
verbeterd.
Result.
Van de geplande afspraken resulteerde maar liefst 45% in een aankoop. Bovendien bleek dat de gemiddelde orderwaarde met 20% steeg in vergelijking met klanten die niet met een beauty expert hadden gesproken.
Dit toont aan dat het bieden van persoonlijke, online ondersteuning een cruciale factor kan zijn
bij het stimuleren van aankopen en het verhogen van de gemiddelde orderwaarde.
Bij Face The Public houden we van doorpakken. We hebben korte lijnen en schakelen snel. Dus, ben je benieuwd naar wat Digital Faces voor jouw merk kunnen betekenen digitaal, op de winkelvloer of in het veld? Neem dan contact met ons op en samen vinden we de beste activatie voor jouw merk.